Vlasnici Xbox konzola će od sledeće godine plaćati više za igre koje razvija Microsoft.
Podizanje cena igara na 70 evra se čini neizbežnim u momentu kada vidimo poskupljenje ne samo tehnologije, već i ostalih proizvoda i usluga zbog ekonomske krize. Najnoviji primer ovoga nam donosi Microsoft, koji se dugo opirao ovoj odluci.
Microsoft je za IGN rekao da će, počevši od 2023. godine, igre koje razvijaju studiji u njihovom vlasništvu poskupeti sa 60 na 70 evra. Ova odluka se odnosi na naslove kao što su Starfield, Redfall i sledeće Forza Motorsport izdanje, koji će biti objavljeni za Xbox Series S/X konzole, ali ne i za Xbox One.
Uprkos tome što se dugo opirao poskupljenjima, ne bi li pridobio publiku nakon što je Sony podigao cenu svojih konzola, ovakav potez nam ne dolazi kao iznenađenje, jer je kompanija već najavila ovu mogućnost krajem oktobra.
Ova odluka je slična odluci kompanije Sony, koja sopstvene igre za PlayStation 5 naplaćuje 70 evra, a igre za PlayStation 4 60 evra. Ubisoft i Take-Two Interactive su takođe doneli sličnu odluku ne bi li pokrili rastuće troškove razvoja. Ipak, ovo poskupljenje možda neće imati isti uticaj na Xbox zbog razlike u poslovnim modelima kompanija Microsoft i Sony. Japanska kompanija primenjuje cenu od 70 evra za svoje međugeneracijske igre, naplaćujući korisnicima 10 evra da nadograde naslove kao što je God of War Ragnarok sa PS4 na PS5. S druge strane, nadogradnja igara kao što je Forza Horizon 5 sa Xbox One na Xbox Series konzole ne košta ništa, a Microsoft i dalje naplaćuje 60 evra međugeneracijske igre.
Takođe, poslovni model kompanije Microsoft se u velikoj meri vrti oko Game Pass pretplate, koja nudi širok izbor igara, među kojima su i igre studija u Microsoft-ovom vlasništvu. Dodatno, pretplatnicima su na raspolaganju popusti prilikom kupovine igara koje nisu u Game Pass katalogu. S druge strane, PlayStation Plus pretplata uključuje popuste, ali ne za nove igre prve strane.
Iako je povećanje cena igara nešto što smo imali priliku da vidimo prethodnih godina, 70 evra nije "plafon". Nove igre su se redovno prodavale po ceni od 60 ili 70 dolara tokom 1990-tih godina, a u te cifre ne uračunavamo inflaciju. Cene su pale tek kada su počele da stižu na CD-ovima zbog manjih troškova proizvodnje i ustalile su se oko 50 evra kada je PlayStation 2 bio aktuelan. Ipak, skok na 60 evra smo videli tokom PlayStation 3 i Xbox 360 ere, a svaki budući pokušaj poskupljenja je praćen glasnim negodovanjem zbog manjih troškova digitalne distribucije.