Ovo je naša priča o multidisciplinarnom umetniku i njegov eksperimentu o kojem pričaju svi - gejmeri i oni, koji to nisu!
Svaki iskreni ljubitelj PlayStation konzole ceni Hidea Kodžimu!
Ovaj proslavljeni Japanski dizajner igara odgovoran je za serijal Metal Gear, rodonačelnika šunjalačkih (stealth) igara na igračkim konzolama.
Tokom više od dve decenije rada za veliki Konami japanski studio, Hideo-San je režirao, napisao, producirao i od nule dizajnirao deset Metal Gear naslova. Hideo Kodžima ima stvaralački skor kao Kventin Tarantino, koji je režirao deset filmova, a verovatno i isto tako brojnu publiku.
Od prve MG igre koja se, gle čuda, zvala Metal Gear, pa do poslednjeg, epskog finala Metar Gear Solid V: The Phantom Pain, igre iz Kodžiminog opusa inspirisale su i zabavljale nebrojene milione igrača.
Imale su i snažan efekat na komercijalni uspeh PlayStation konzola, posebno keca i dvojke, kojima su dale orkanski vetar u leđa popularnosti.
I Sony i Konami ovom čoveku duguju više nego što će ikad moći da mu plate ili se oduže na bilo koji način.
Hideo Kodžima je specifičan "blend" multidisciplinarnog umetnika, hibrid punokrvnog filmskog režisera i dizajnera igara.
Nakon burnog razlaza sa Konami-jem, gde nisu imali sluha za njegove grandiozne (neki bi rekli, sumanute) ideje, svoju kompaniju, Kojima Productions, postavio je na sopstvene noge, obezbeđujući kapital nezavisnih investitora i pokroviteljstvo Sony-ja, kojima je obećao platformsku ekskluzivnost svog sledećeg velikog projekta.
Death Stranding se u vrhunskoj tajnosti "krčkao" gotovo tri godine - publici gladnoj novosti o aktuelnom Kodžiminom projektu informacije su dozirane na kašičicu. Ogromnom “hajpu“, koji je pratio igru u najvećoj meri su doprinele poznate ličnosti poput Normana Ridusa, Madsa Mikelsena i Giljerma del Tora, koji su angažovani za glavne uloge.
Ovaj moćni muški trio pojačan je Leom Sejdu i Margaret Kvejli, što je iščekivanje zagrejalo na tačku belog usijanja. Mnogi su razlogom lupali glavu oko karaktera Hideovog novog projekta, ne verujući da se radi o igri već o visoko-profilnom filmskom iznenađenju, koje im sprema "taj japanski ludak".
Bili su u pravu, ali - nisu bili u pravu.
Death Stranding opis igre, Death Stranding review, Death Stranding cena u Srbiji PlayStation igra
"Sedamdeset procenata mog tela su filmovi", stoji u zaglavlju Kodžiminog Twitter naloga, a u tome leži i osnova njegove autorske filozofije. Death Stranding je hrabar, eksperimentalni amalgam filmskog pripovedanja i igre otvorenog sveta, naslov u kome su filmski i igrački elementi ravnopravni i čine fascinantnu celinu, kakva se ne viđa često. Zapravo, ne viđa se gotovo nikad, jer talente prve holivudske postave ne može da mobiliše svaki igrački dizajner. Potreban je neko kao Kodžima da bi ubedio face “A klase“ da glume u jednoj video igri.
Ne znamo koliko su plaćeni, ali glume za sve pare... Death Stranding je struktuiran oko masivnih filmskih scena epskog karaktera, koje su zaštitni znak Kodžime još od Metal Gear Solid-a za prvi PlayStation. Ono što igru sprečava da u potpunosti mutira u nekoliko spojenih celovečernjih filmova je gejmplej u kome glavnu ulogu tumači mlađani Norman Ridus, široj publici poznat kao Deril Dikson iz serije "The Walking Dead".
U svetu pogođenom jednom vrlo, vrlo specifičnom apokalipsom, Norman Ridus, odnosno, Sem Porter Bridžes, igra ulogu kurira, koji povezuje izolovane enklave u jednu novu civilizaciju, United Cities of America. Nalik na slavnog poštara koga u istoimenom filmu tumači Kevin Kostner, Sem Porter Bridžes će prolaziti kroz sito i rešeto, gaziti preko reka, penjati se na urvine i kliziti niz dubodoline u pokušaju da svetu da smisao kroz sopstvene, natčovečanske napore.
Gejmplejom, koji varira od mirnih deonica, u kojima možete da uživate u prirodi, pešačeći brdima i dolinama sa teretom na leđima, do frenetične borbe sa teroristima i natprirodnim entitetima, igra će vas držati na ivici stolice kao malo koji naslov u novijoj istoriji.
Death Stranding je na tržište izašao 8. novembra, ekskluzivno za PlayStation 4 konzolu.