Posetioci Galerije automobila Srbije u prilici su da do 22. oktobra pogledaju i probaju više od 50 automobila poslednje generacije
Jedinstvena izložba najlkusuznijih automobila na tržištu – Galerija automobila Srbije - Powered by Mondo, održava se pod svodovima najvećeg šoping centra u regionu, TC Galerija u Beogradu, do 22. oktobra.
Svoje modele, sa klasičnim, hibridnim ili električnim pogonom, na ovoj jedinstvenoj manifestaciji predstavljaju globalno poznati brendovi: Mercedes, Tojota, Kia, Volvo, Džili, Hjundai, Ford, MG, Nisan, Čeri, Pežo, Opel, Reno, Dačia, Suzuki, Škoda, Fiat, Jeep i Alfa Romeo.
Sa izlagačima, predstavnicima proizvođača, uvoznicima i distributerima svih brendova, razgovarali smo o aktuelnoj ponudi modela izloženih na ovogodišnjoj manifestaciji Galerija automobila Srbije, cenama i uslovima prodaje.
Renault i Dacia – aktuelni modeli i atraktivna ponuda
Generalni distributer automobila Renault i Dacia u Serbiji, kompanija Keos d.o.o, se potrudila da posetiocima predstavi što veći broj aktuelnih modela dva proizvođača, kao i vrlo atraktivnu ponudu komercijalnih vozila.
Ivana Ranđelović, PR i marketing communication manager kompanije Keos d.o.o. predstavila je u razgovoru za SmartLife kompletnu ponudu izloženih modela. U Galeriji automobila Srbije ove godine našli su se:
Renault Clio – zavodljivi gradski automobil, ujedno i najprodavaniji automobil u svom segmentu na domaćem tržištu. Početna cena ovog modela je 15.490€, dostupan je sa benzinskim ili dizelom motorom, kao i u kombinaciji benzinskog motora i fabrički ugrađenog plinskog uređaja, ali i kao potpuni hibrid. Renault Clio nudi jedinstveno iskustvo vožnje: senzualne i fluidne linije, povezanost i brojne napredne sisteme za pomoć u vožnji.
Renault Captur – svestrani gradski SUV iz B segmenta, dobro poznat po svom atraktivnom dizajnu i raznim kombinacijama dvobojne karoserije i detalja. Ovaj model startuje po ceni od 19.790€. Kupcima nudi novu generaciju efikasnih benzinskih motora visokih performansi uz niske troškove održavanja.
Renault Megane Conquest – automobil za koji kažemo da je "hibrid po prirodi", jer je dostupan ili kao mild hibrid sa motorom od 140KS ili 160KS, ili kao potpuni hibrid sa motorom od 145KS. Megane Conquest predstavlja novi pristup SUV vozilima: aerodinamična silueta, povećani razmak od tla i sportska snaga. Poznat je po tome što poseduje brojne sisteme za pomoć u vožnji, kao i sistem Multi-Sense koji omogućava vozaču da vozilo prilagodi svom raspoloženju izborom između tri režima vožnje (Eco, Sport, My Sence) i osam nijansi ambijentalnog osvetljenja. Početna cena ovog modela je 29.190€.
Renault Austral – najnoviji model iz Renault porodice na domaćem tržištu. U pitanju je visokotehnološki SUV kojim Renault ozbiljno napada C-SUV segment. Ovaj model je dostupan kao mild hibrid sa motorom od 140KS ili 160KS, ili kao potpuni hibrid sa motorom snage od 200KS. U verziji E-Tech full hybrid obezbeđuje do 80 odsto gradske vožnje na električni pogon i uštedu goriva do 40 odsto. Poseduje unapređeni sistem 4Control treće generacije, koji mu omogućava da ima krug okretanja od 10,1 metar, kao mali gradski automobil. Tu je i 27 naprednih sistema za pomoć u vožnji, Harman Kardon ozvučinje sa 12 zvučnika, kao i multimedijalni sistem openR sa integrisanim Google uslugama. Renault Austral startuje sa cenom od 27.490€.
Ranđelović ističe da za sva Renault putnička vozila trenutno važi Jesenja ponuda koja podrazumeva:
- garanciju od 6 godina ili 100.000 kilometara,
- fiksnu kamatnu stopu u evrima za sve kupce ili beskamatni kredit do 7.000€,
- bonus od 300 do 2.000 evra za vozila sa zalihe.
Renault je brend sa bogatom istorijom, predvodnik u segmentu električnih vozila u Evropi koji oduvek proizvodi inovativna vozila. Tradicija tog francuskog proizvođača se, prema rečima naše sagovornice, ogleda u tome da proizvodi "vozila za život". Sada ide korak dalje i sa novom strategijom "Nouvele Vague" unosi savremenost u automobilsku industriju, pozicionirajući se kao predvodnik u području tehnologija, čiste energije i usluga mobilnosti. Iz toga se izvodi zaključak da Renault svojim kupcima nudi ekološka vozila koja zrače toplinom, poseduju savremene tehnologije i svakodnevnici svojih vlasnika daju novi kvalitet.
"Ono po čemu se razlikujemo od ostalih je E-Tech hibridni sistem koji je dizajniran za svakoga. U pitanju je inovativna i ekskluzivna Renaultova tehnologija, zaštićena sa 150 patenata, a razvijena u saradnji sa Renault F1 timovima, koja se oslanja na Renaultovu stručnost u oblasti električnih vozila. E-Tech hibridni sistem vožnje kombinuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dva električna motora i bateriju, a omogućava do 80 odsto gradske vožnje na električni pogon, do 40 odsto manju potrošnju goriva i niže emisije CO2", ističe Ivana Ranđelović.
Kompletna gama Dacia modela predstavljena je sa novim vizuelnim identitetom brenda u vidu novog amblema, novog logotipa i novih boja karoserije. U Galeriji automobila Srbije izloženi su:
Dacia Logan – prostrana gradska limuzina koja startuje po ceni već od 14.990€. Poseduje praktičnu opremu, modularni prtljažnik i jedan od najprostranijih enterijera u svojoj kategoriji, a to znači da će cela porodica uživati u najboljem mogućem iskustvu putovanja.
Dacia Sandero Stepway – robusni i svestrani krosover, lider po prodaji u B segmentu na domaćem tržištu kada su privatni kupci u pitanju. Ovaj model, koji se odlikuje prepoznatljivim kvalitetom materijala, opremljen je praktičnim tehnologijama kako bi pružio izuzetnu udobnost. Dostupan je sa benzinskim motorom ili sa fabrički ugrađenim TNG uređajem. Startuje sa početnom cenom od 15.490€.
Dacia Jogger – porodični automobil koji se prilagodjava svim potrebama vozača i putnika. Poseduje dužinu karavana, prostranost monovolumena i robusnost SUV-a, a dolazi u varijanti sa pet ili sedam sedišta. Dostupan je u verziji sa benzinskim motorom, u kombinaciji benzinca i fabrički ugrađenog TNG uređaja ili kao potpuni hibrid. Stratuje sa cenom od 17.390€.
Legendarna Dacia Duster – autentični SUV koji odoleva svim terenima, pa nije ni čudo što je baš ona dugi niz godina zvanično vozilo Gorske službe spasavanje Srbije. Dolazi u varijanti sa benzinskim ili dizel motorom, ili sa fabrički ugrađenim plinskim uređajem. Kupci mogu da biraju 4x2 ili 4x4 pogon. Startuje po ceni od 16.790€.
Sva Dacia vozila izložena u Galeriji automobila Srbije imaju četiri godine garancije i dostupna su za kupovinu uz kredit sa fiksnom kamatnom stopom u evrima.
Na pitanje kakvu vrstu iskustva u vožnju nudi brend Dacia, naša sagovornica odgovara da duh tog brenda staje u tri reči – voziti, putovati, uživati.
"Dacia nudi praktična i pouzdana vozila po najboljoj ceni. Njeni modeli imaju prepoznatljiv stil, poseduju proverene tehnologije i pametna rešenja, ujedno ne nudeći ništa što je suvišno", ističe Ivana Ranđelović.
"Fantastični prodajni rezultati su ono što izdvaja Daciu od ostalih brendova u automobilskoj industriji. Od 2004. godine Dacia je prodala osam miliona vozila! U Evropi je Dacia Sandero Stepway već 6. godinu za redom najprodavaniji model kada su privatni kupci u pitanju. Duster se ističe kao najprodavaniji SUV u B segmentu od 2018. godine, kada je ista kategorija kupaca u pitanju. Dacia – kupci, znaju zašto!", zaključuje naša sagovornica.
Hibridi i električni automobili
Među brojnim izloženim modelima u Galeriji automobila Srbije dobar deo zauzimaju oni sa hibridnim i potpuno električnim pogonom, a među njima se našao i najprodavaniji elektromobil u Srbiji za 2022. godinu.
"Ono što smo predstavili ove godine na manifestaciji Galerija automobila Srbije je restilizovana verzija modela i10, zatim tu je i Ioniq 5 – najprodavaniji električni automobil u Srbiji prošle godine. Što se tiče samog brenda Hyndai, to je da možemo da se pohvalimo našim kvalitetom. To dokazuje i najbolja garancija od svih brendova – sedam godina bez ograničenja kilometraže. To su i naši kupci uspeli da prepoznaju, pa su naši rezultati iz godine u godinu sve bolji i bolji", ističe direktor prodaje kompanije Hyundai Srbija Vladimir Malbašić.
Mercedes-Benz izložio isključivo modele sa električnim pogonom.
"Ovde sa nama su danas električna vozila. To je i dalje nova sfera u celoj automobilskoj industriji, ali se Mercedes vodi time da je ta tehnologija i dizajn, kao i njihovo iskustvo uvek bilo na zavidnom nivou. Mercedes je prvi izmislio automobil koji je imao pogon na benzin. Sama tehnologija, sam proces celog sklapanja Mercedesa je dosta inovativan i tehnološki savremen. Mercedes ima gama automobile koji idu na performanse i Mercedes koji ide na luksuz, to je Mercedesova Maybach serija", objašnjaa Nikola Adžić, product expert za brend Mercedes-Benz.
Sa tradicijom dugom 120 godina, i Ford najavljuje električnu budućnost.
"Ljubitelji automobila će imati priliku da vide naše najprodavanije modele kao što su Ford Focus, mali SUV Puma i porodični SUV Kuga. Brend Ford se izdvaja po tradiciji dugoj 120 godina. Danas Ford tu tradiciju interpretira kroz svoje ikone na potpuno jedan moderan način. Tako je za sledeću godinu najavljen prvi evropski Explorer, koji će biti potpuno električni, kao i model Kapri", navodi brend menadžer kompanije Grand motors za Ford Nemanja Simić.
Toyota se predstavila poslednjom generacijom prvog uspešnog serijskog automobila sa hibridnim pogonom na svetu.
"Ponovo imamo jednu premijeru, to je Prius pete generacije koji se upravo pojavio na evropskom tržištu. Toyota je sinonim za kvalitet, to su automobili koji se ne kvare, koji imaju najdužu garanciju na tržištu. Toyota je poznata i po tome što daje 10 godina garancije ili 185.000 kilometara, tako da su, u prvom redu – sigurnost, dugotrajnost i kvalitet", ističe Aleksandar Andrić, PR menadžer kompanije Toyota Srbija.
A jedan sportista na struju je stigao i iz češke Škode.
"Odlučili smo da predstavimo dve sportske varijante, i to jednu električnu i jednu sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Mislim da smo mi jedan od retkih od malobrojnih brendova koji imaju prodajni salon u okviru ovog tržnog centra, tako da je to naša prednost, pa će svi posetioci moći da dobiju još dodatnih informacija i da vide još nekih modela", kaže direktorka marketinga kompanije "Autočačak" i predstavnica brenda Škoda Aleksandra Đokić.
Crossover i SUV dominacija
A među brojnim modelima iz aktuelne ponude svetskih proizvođača našao se i veliki broj crossover i SUV automobila, potvrđujući da njihov trend ne jenjava.
"Posetioci ovogodišnje Galerije automobila na Volvo štandu imaće prilike da vide našu celokupnu SUV gamu. Pre svega tu je najmanji XC40, zatim naš najprodavaniji model XC60 i poslednji, ali ne i najmanje važan, XC90 koji je već svima jako dobro poznat. Volvo pre svega važi za jedan prefinjen, sofisticiran brend, pa samim tim, on na neki svojevrstan način bira svoju klijentelu. Ono što je sigurno jeste da će vlasnici Volvoa sigurno uživati u prvoklasnoj bezbednosti i vrhunskom kvalitetu izrade", ističe Dimitrije Ristovski, menadžer prodaje Volvo centar Beograd.
Direktor prodaje i mreže Adriatic Auto i zastupnik brenda Nissan Srbija Nenad Simić navodi da će posetioci Galerije će imati mogućnost da vide najnoviji model elektrifikovanog crossovera, novog X Trail-a.
"Pored elektrifikacije, Nissan je bio prepoznatljiv kao brend, koji je izmislio crossover segment, tako da nadam se da će kupci ipak doći do svog crossovera ili nekog mezimca iz Nissan familije."
"Što se brenda Suzuki tiče, koji kompanija Euro Sumar distribuira pune 32 godine, tu su generalno naši aduti iz SUV segmenta, popularna Vitara, sve popularnija nova generacija S Cross-a, i Jimny koji iznova osvaja srca svih prolaznika na prvi pogled. Brend ima već preko jednog veka tradicije i osnovna stvar koja se vezuje za naš brend, tačnije dve osnovne vrednosti su pouzdanost i kvalitet", kaže direktor prodaje i marketinga u kompaniji Euro Sumar Andrej Đurašević.
I brendovi grupacije Stellantis imaju mnogo toga da ponude u ovom segmentu.
"Izložili smo Opel Crossland, Opel Mokku i Opel Astru, to su neki od naših najpoznatijih i najpopularnijih modela. Crossland i Moka, kao predstavnici SUV segmenta, Opel Astra koja je standardno uvek popularna – tako da za svakoga imamo po nešto. Par metara iza nas nalazi se Peugeot, deo štanda gde su novi 408, novi, potpuno redizajnirani 2008 i 208, kao predstavnik malih gradskih sportskih automobila. Naša dva brenda stvarno stoje na tome da najnovije tehnologije i premium kvalitet bude dostupan svima", ističe Miljana Milović, marketing menadžer za Opel i Peugeot (Stellantis grupacija).
Kineski brendovi osvajaju tržište
Nikola Ivanić, brend menadžer kompanije Chery za Srbiju kaže da je to novi brend u Srbiji, ali brend koji postoji preko 20 godina, i jedan od najvećih izvoznika i proizvođača samih vozila.
"Mislim da će ljudi moći da vide malo viziju koju Kina ima predviđenu ovde za nas i definitivno ova tri modela koje imamo u ponudi, to su FX, Tigo 7 Pro i na kraju Tigo 8 Pro. Odnos cene i kvaliteta, garancija je jedna od najbolje pozicioniranih na tržištu, i definitivno sam osećaj u vožnji i mislim da kola pričaju definitivno sama za sebe."
A novi brend na srpskom tržištu je i MG.
"MG je englesko-kineski brend. MG sledeće godine slavi 100 godina postojanja. To znači da mi nismo novi brend. Jesmo na srpskom tržištu, ali u svetu nismo. MG se na ovoj manifestaciji predstavlja sa tri brenda, naš udarni model je MG ZS sa početnom cenom od 18.490 evra. MG, sama marka kad sednete u auto, vas tera da uživate u vožnji i u životu", ističe Srđan Đoković, brend menadžer MG za Srbiju.
Na štandu Auto-kuća Kole, pored dva SUV-a, izložen je i jedan ozbiljan sportista "u džepnom pakovanju".
"Ljubitelji automobila ove godine mogu da vide tri modela, od kojih je Jeep Compass prvi, Alfa Romeo Tonale drugi i Abarth 595 Turismo kao treći model. Kada govorimo o modelu Jeep Compass, onda je to svakako sigurnost, pouzdanost, bezbednost, kao i hibridni motori, koji se smatraju kao minimalni potrošači. Kada je reč o modelu Alfa Romeo Tonale, tu imamo spoj tradicije i savremene tehnologije, kao i motore koji se smatraju kao jako ekonomični", kaže Aleksandar Nikolić iz te auto kuće.
U Galeriji automobila Srbije Geely centar Beograd je istakao svoju perjanicu – model Atlas Pro.
"Omogućavamo klijentima da pored toga što će malo bliže da se upoznaju sa brendom, sednu u vozilo, da vide koje materijale koristimo, koju tehnologiju ugrađujemo u naša vozila koja imaju sedmogodišnju fabričku garanciju, odmah na licu mesta su u mogućnosti da probaju to isto vozilo i u jednoj i u drugoj varijanti", poručuju iz te kompanije.
BONUS VIDEO: