Iako Tesla Semi električni kamion izgleda fantastično, vozači nisu ubeđeni u njegovu praktičnost.
Kompanija Tesla je nedavno, sa tri godine zakašnjenja, dostavila prve Semi kamione kupcima. Nesumnjivo je da je električni kamion po specifikacijama prilično impresivan, pa potencijalni kupci na papiru mogu da pročitaju da ovo vozilo nudi domet od 800 km, da koristi novu arhitekturu pogona od 1.000 volti, kao i razne softverske funkcije koje olakšavaju posao. Naravno, Tesla svojih vozilom mora da oduševi one kojima je namenjen - vozače kamiona.
Ipak, ne deluje da svi vozači dele isti entuzijazam, a najbolji primer toga je poljski kamiondžija, Tomaš Orinski, čije mišljenje o Tesla Semi kamionu je postalo viralno na Twitter-u.
"Reći ću vam zašto je (Tesla Semi) potpuno glupo vozilo, a neću pričati o njegovoj nosivosti ili bilo čemu. Baviću se samo kabinom sa stanovišta praktičnosti", počinje Orinski.
Sedište u sredini je problem
"Vozač sedi u sredini. Ovo otežava preticanje ili gledanje u daljinu, a takođe otežava pružanje ruku kroz prozor da biste predali papirologiju ili razgovarali sa tipom na kapiji kada ulazite u luku ili fabriku - ili na naplatnoj rampi", objašnjava Orinski.
Pozicija vrata nije dobra
"Vrata su pozadi. Uđete, okačite svoj kaput, a zatim prošetate nekoliko koraka da biste seli za volan. Ovo u osnovi znači da gubite prostor u kabini zbog hodnika. Tu ne možete postaviti krevet na kom će se vozač odmoriti, jer su tu vrata - a ako želite da izađete sa desne strane, morate da preskačete preko suvozačevog sedišta koje se spaja sa vozačevim, pa ne možete samo da hodate ispred njega kao što to možete da uradite u običnoj kabini. Nekada morate da izađete sa desne strane - ja sam danas morao jer je sneg bio dubok sa leve strane", nastavlja Poljak.
Ukoliko vam nije jasna pozicija suvozačevog mesta i zašto mora da se preskače, pogledajte video kako biste stekli bolji utisak o enterijeru:
Prljavija kabina
"Činjenica da morate da hodate po kabini znači da će biti puna blata. Dobra stvar oko ulaska direktno na vozačevo sedište jeste što možete da otresete sneg ili blato kada se popnete, a čak i ako su vam čizme još uvek prljave, samo mali komad poda ispred vozačevog sedišta se zaprlja. Takođe, možete izuti čizme tamo i onda se bosi kretati po ostatku kabine, jer ostaje čista. Ne i u Tesla kamionu - osim ako ne želite da menjate čizme svaki put kada uđete u kabinu, što bi stvarno bilo glupo", kaže vozač.
Nezgodan vetrobran i čudni retrovizori
Orinski se nije tu zaustavio, već je dodao da je i nagnut vetrobran ogroman problem. "Znate kako morate da čistite sneg sa vetrobrana na kolima? Pokušajte to da radite na visini od tri metara - ako je staklo vertikalno, sneg nije problem".
Poljski kamiondžija je takođe napomenuo će se zbog dizajna vetrobrana kabina brže zagrevati. "Možete to da rešite paljenjem klime, naravno, ali to će vući još više struje i smanjiti domet".
Ni retrovizori nisu izostavljeni u izlaganju Orinskog: "Kabina se sužava napred, a retrovizori moraju biti u stanju da vide pozadi. To znači da moraju biti na zaista dugim rukama, pa ne možete da sednete na sedište vozača ili suvozača, otvorite prozor i očistite ih kada se zaprljaju. Ne možete do njih doći iznutra, a ne možete do njih doći spolja jer su previsoko".
"Suština je da je ovo vozilo igračka za bogate dečake, a ne praktično, radno vozilo, jer njegovi dizajneri nemaju pojma o realnosti transporta", zaključio je Tomaš Orinski.