Audi je jedan od dva brenda Volkswagen grupe koja će ući u Formulu 1 od 2026. godine.
Audi će se pridružiti Formuli 1 od 2026. godine kao proizvođač motora. Zagrižene ljubitelje sporta ova vest sigurno nije iznenadila, jer je bivši izvršni direktor Volkswagen grupe, Herbert Dis, u maju potvrdio da će ući u sport za četiri godine, kada na snagu stupi sledeći set propisa o motorima.
Volkswagen grupa će zapravo finansirati dva programa Formule 1, jedan sa Audi-jem i drugi sa Porsche-om, koji je u procesu sticanja 50% udela u Red Bull Technologies. Najava Porsche-a trebalo je da se održi na Velikoj nagradi Austrije u julu, ali su pravila o motorima za 2026. godinu ratifikovana tek sredinom avgusta.
Taj dogovor još nije 100% finalizovan, ali sa novim pravilima koja su sada potvrđena, Audi je iskoristio priliku ovonedeljne Velike nagrade Belgije da otkrije svoj izložbeni bolid i da zvanično pokrene svoje F1 napore.
"S obzirom na velike tehnološke skokove koje serija pravi ka održivosti 2026. godine, možemo govoriti o novoj Formuli 1. Formula 1 se transformiše, a Audi želi da aktivno podrži ovo putovanje. Bliska veza između našeg projekta Formule 1 i Audi AG odeljenja tehničkog razvoja će omogućiti sinergiju", rekao je Oliver Hofman, član odbora kompanije Audi zadužen za tehnički razvoj.
Novi pogonski agregati će nastaviti da koriste V6 benzinski motor malog kapaciteta sa turbo punjenjem, ali bez komplikovanog i izuzetno skupog hibridnog sistema (MGU-H) koji sakuplja energiju iz turbopunjača za skladištenje u bateriji. Ukupna izlazna snaga će ostati na oko 1.000 KS, ali sada skoro polovina te snage dolazi od mnogo snažnijeg električnog motora (MGU-K) koji regeneriše energiju pri kočenju i zatim je šalje nazad u zadnje točkove po potrebi.
Audi nije rekao koji tim(ovi) će koristiti njihove motore, ali glasine navode da će kupiti 75% udela u timu Sauber koji se trenutno takmiči pod brendom Alfa Romeo i sa Ferrari motorima. Sauber je takođe bio u vlasništvu i funkcionisao kao BMW-ov F1 tim neko vreme, nakon partnerstva sa kompanijom Mercedes-Benz u ovom takmičenju, kao i u trkama izdržljivosti pre toga. Dakle nije im strano da rade sa proizvođačima, posebno ne sa nemačkim.