Različite zdravstvene komplikacije, poput infarkta i moždanog udara, oduvek utiču na bezbednost u vožnji, a samoupravljiva vozila bi taj problem mogla da ublaže.
Autonomna vozila već mogu samostalno da se parkiraju, da vode računa o ponašanju vozača, da predlažu najkraći put i da se zaustavljaju na semaforima kad detektuju crveno svetlo.
Mazda je otišla malo dalje od toga, pa sprema model koji može da se zaustavi ukoliko vozaču pozli.
Različite zdravstvene komplikacije, poput infarkta i moždanog udara, oduvek utiču na bezbednost u vožnji, a samoupravljiva vozila bi taj problem mogla da ublaže.
Procenjuje se da će do 2025. godine veći broj autonomnih modela moći da prepoznaje signale koji ukazuju na pogoršano zdravstveno stanje vozača.
U tome će pomagati podaci koji se dobijaju iz kamera koje se nalaze u unutrašnjosti vozila, a tehnologija bi trebalo da se nađe i u ekonomskim vozilima, ne samo u luksuznim. Mazda tvrdi da neće biti potrebe za laserskim senzorima, te drugom nametljivom tehnologijom.
Ističe se da će tehnologija biti korisna za Japan, matičnu zemlju kompanije Mazda, budući da se radi o jednoj od najstarijih populacija na svetu. Na projektu su uposleni i medicinski eksperti, koji su zaduženi za fotografije vozača na osnovu kojih bi sistem trebalo da nauči kako da razlikuje zdrave od bolesnih (oni sa zdravstvenim problemima na primer mogu da budu više nagnuti nad volan).
Kada prepozna problem, sistem koji još uvek nema ime bi trebalo da zaustavi vozilo na sigurnom mestu što je pre moguće. Nakon toga se aktiviraju sirena i farovi, da bi se skrenula pažnja drugim učesnicima u saobraćaju, a planira se i mogućnost pozivanja hitnih službi.
I drugi proizvođači rade na sličnim tehnologijama, na primer nemački Volkswagen i japanska Toyota. Nakon Japana, sistem bi trebalo da stigne i u Evropu, a ističe se da prikupljeni podaci ne idu dalje od vozila.
Očekuje se da tehnologija vozačima omogući da upravljaju automobilima do duboko u starost, što osnažuje, budući da pruža veću nezavisnost.