I POSLE KORONE

Neki JAPANCI ĆE ZAUVEK raditi OD KUĆE, a Srbi...

Za tehnološka firmu Fudžicu rad od kuće nije više iznuđeno rešenje za vreme korona krize. U Srbiji se digitalizacija firmi tek zahuktava...

Izvor: stockfour/iStockphoto

Fudžicu, jedan od najvećih poslodvaca u Japanu sa 130.000 radnika od kojih 80.000 radi u kancelarijama, saopštio je da će umanjiti za polovinu svoj kancelarijski prostor u Japanu i prilagoditi se "novoj normalnosti" koju je donela pandemija virusa korona.

U saopštenju se navodi da će program rada od kuće nuditi "fleksibilnost bez presedana" za 80.000 zaposlenih u ovoj zemlji.

Radnici će imati fleksibilno radno vreme, a obavljanje poslova od kuće postaće standardno gde god je to moguće, prenose svetski mediji.

Fudžicu je saopštio da će "uvesti novi način rada koji obećava više prava, produktivnosti i kreativnog iskustva za zaposlene, što će povećati inovacije i donijeti novu vrednost mušterijama i društvu".

Prema planu, zaposleni će "početi da prvenstveno rade na daljinu da bi postigli stil rada koji im omogućava da fleksibilno koriste svoje vreme u skladu sa sadržajem posla, ulogom u poslu i načinom života".

Kompanija je dodala da će program "Posao, život, smena" omogućiti zaposlenima da biraju gde će da rade - od kuće, u velikom korporativnom centru ili u kancalerijama odvojenim od glavnih baza.

Fudžicu veruje da će povećana autonomija pomoći da se poboljša učinak timova i poveća produktivnost.

Sličan program rada od kuće u maju je objavila administracija društvene mreža Twitter.

A U SRBIJI...

Srpska preduzeća, pogotovo mikro, mala i srednja, nespremno su dočekala pandemiju korona virusa u smislu potrebe socijalne distance i rada na daljinu. Držanje mimo svetskog trenda digitalizacije ovde je donelo veliku cenu.

Istraživanje koje je pre dve godine sproveo Centar za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije (PKS) pokazalo je da čak 60% kompanija u zemlji nije imalo nijedan digitalni projekat u svom poslovanju.

A onda je odjednom je ne samo bilo potrebno tehnički omogućiti komunikaciju firme sa svetom, a van one uobičajene iz kancelarija, kao i uspostaviti komunikaciju samih zaposlenih međusobno. Pored toga, potrebno je obučiti i same zaposlene "kako da rade od kuće"

Stoga ne čudi da je Privredna komora bila zatrpana upitima preduzeća sa idejom "za ekspres digitalizaciju", pa su im dobnrodošle konsultancije kroz program "Speed", za firme koja zapošljavaju od 5 do 250 radnika.

Firme su se na različite načine prilagođavale krizi, pa je tako svaka druga organizovala delimičan rad od kuće, dok je 43 odsto smanjilo broj radnih sati, podaci su PKS.

U samo nekoliko meseci došlo se dotle da je svaka treća kompanija u Srbiji ubrzala je rad na digitalizaciji tokom epidemije, iako se poslovanje preduzeća u mnogim oblastima usporilo, pokazala je analiza Inicijative Digitalna Srbija.Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.