Weekend.18: Festival koji je odrastao zajedno sa nama | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Weekend.18: Festival koji je odrastao zajedno sa nama

Autor promo

U vreme kada su dominirali tisak, radio i televizija, Weekend je bio glas budućnosti.

 Weekend Media Festival 2008  (12).jpg Izvor: Promo

Svi su tada gledali Mad Men i Bitange i princeze, slušali Viva la Vida od Coldplay-a i još uvek skidali muziku na MP3 uređaje. Facebook je tek dolazio, a Netflix je bio samo servis za iznajmljivanje DVD-ova. U regionu je debitovala prva sezona Big Brother-a, a „Brangelina“ su upravo postali roditelji blizanaca. Tada još nismo znali za TikTok, streaming ratove ili influensere sa milionima pratilaca. Ali, znali smo da se nešto menja, u tehnologiji, medijima, muzici i načinu na koji komuniciramo.

A te 2008. godine, u Rovinju se dogodilo nešto što će obeležiti celu regionalnu medijsku i kreativnu industriju. Održan je prvi Weekend Media Festival, tada zamišljen kao ležerno okupljanje medijskih profesionalaca, koje se pretvorilo u kultno mesto susreta, inspiracije, zabave i novih ideja. Zanimljivo je da je prvi Weekend održan na isti datum kao i Weekend.18, što je još jedan znak da se puni krug zatvara upravo ove godine.

 Weekend Media Festival 2008  (10).jpg Izvor: Promo

Počeci digitalne pop kulture kakvu poznajemo

Septembar 2008. godine nije obeležio samo početak novog komunikacijskog poglavlja u regionu, već i vreme velike globalne neizvesnosti. Svetska finansijska kriza počela je duboko pogađati ekonomije širom sveta, a zemlje regiona suočavale su se sa vlastitim izazovima tranzicije, ekonomske prilagodbe i političkih previranja. Bilo je to vreme kada je internet počinjao imati stvaran uticaj na javno mišljenje, a mediji su tražili nove uloge u promenjivom društvu.

Sve te promene stvarale su okolinu u kojoj su komunikacija, inovacije i mediji dobijali na još većoj važnosti. Na televiziji su dominirale regionalne verzije formata poput Plesa sa zvezdama, Zvezda Granda i Operacije trijumf, dok su u pop kulturi veliki uzlet imale domaće sapunice, reality emisije i pop-folk izvođači. Red Carpet, Ljubav je na selu ili Sve za ljubav, formati koje je pratila cela regija. U sportu, emocije su se prelile sa terena na društvene mreže, dok su muzički trendovi istovremeno dolazili iz LA-a, Londona, ali i iz Beograda, Zagreba i Sarajeva.

 Weekend Media Festival 2008  (6).jpg
SONY DSC
Izvor: Promo

Tehnološki krajolik izgledao je potpuno drugačije nego danas. YouTube je tek počeo menjati način na koji gledamo sadržaj, a Twitter je bio platforma na kojoj su se geekovi dopisivali u 140 znakova. Facebook je polako ulazio u društveni prostor, dok su blogeri i forumi činili online scenu iz koje su izrasli prvi influenseri.

Sve je bilo nešto sporije, ali jednako intenzivno, a upravo u tom duhu 2008. godine, dok su se menjali mediji, menjala se i publika. I baš tada, usred svih tih promena, rodio se Weekend Media Festival, s vizijom da okupi sve one koji žele razumeti, oblikovati i slaviti svet komunikacije u tranziciji.

 Weekend Media Festival 2008  (3).jpg
SONY DSC
Izvor: Promo

Prvi Weekend Media Festival: Vizija ispred vremena

Niko tada nije slutio da će Weekend Media Festival postati ovakav kakvog ga danas poznajemo, a to je regionalno mesto susreta, gde se razmenjuju ideje, testiraju nove strategije, pokreću saradnje i otvaraju važna pitanja medija, biznisa, kulture i tehnologije.

Već od prvog izdanja bilo je jasno da Weekend ima ambiciju biti više od još jednog festivala. Raspravljalo se o medijima, politici, pop kulturi i svemu između. Od panela „Medijatizacija politike – političari kao celebrity!“ i „TV produkcija u regionu – Mission Impossible?“ do „Celebrity kultura u regionu – stilisti, starlete i skandali! Oglašavanje?“ Publika je s jednakim zanimanjem pratila ozbiljne rasprave i lakše teme, a vrhunac je bila premijera tada nove serije Sve će biti dobro, uz prisustvo glumačke postave.

Na svom premijernom izdanju, Weekend Media Festival okupio je više od 1300 profesionalaca iz industrije. Već tada su na pozornicu stali vizionari poput Blakea Chandleea iz Facebooka i marketinškog autora Josepha Jaffea kako bi govorili o budućnosti televizije, usponu digitalnih medija i rastućem značaju brendova u društvu. U vreme kada su dominirali tisak, radio i televizija, Weekend je bio glas budućnosti. Festival koji je odlučio biti deo stvaranja nove komunikacije.

Weekend.18: Inovacija inspirisana Weekend tradicijom

Weekend ove godine slavi 18. rođendan i ulazi u novu eru, sa još više inspiracije, sadržaja i iznenađenja. Šest festivala u jednom, stotine predavača, panelista i učesnika, najbolji regionalni i svetski gosti, kreativna rešenja budućnosti, AI, mediji, tech, brendovi, lideri. I naravno, žurke zbog kojih se Weekend.18 neće zaboraviti.

 Weekend Media Festival 2008  (11).jpg Izvor: Promo

Ako je 2008. bila godina kad je sve počelo, onda je 2025. godina kad se vraćamo tamo gde sve ima smisla – na Weekend svih Weekend-a.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Tagovi

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA